איך לבחור מערכת לניהול לקוחות בצורה נכונה?
מערכת לניהול לקוחות היא מערכת המיועדת לאפשר לכם למצות את המקסימום מהלקוחות הקיימים של העסק. למעשה, בעבודה נכונה, לקוחות אלה יכולים לספק לכם ערך גבוה הרבה יותר מכל לקוח חדש אחר, וזאת בדיוק הסיבה מדוע גם המותגים והארגונים גדולים ביותר, משקיעים משאבים רבים בהקמת מועדוני לקוחות ומודלים שונים לבניית נאמנות לקוח.
מערכת לניהול לקוחות היא מערכת טכנולוגית, או למעשה מערכת תוכנה שבאמצעותה ניתן לנהל את כל המידע אודות לקוחות העסק, להפיק דו"חות ולייצר מסקנות עסקיות אפקטיביות.
התאמת המערכת לגודל ומאפייני העסק
בבחירת מערכת ניהול לקוחות, עליכם לוודא תחילה שמדובר במערכת המתאימה לסוג העסק שלכם, ולמאפיינים המרכזיים של מערכת היחסים בינכם ובין הלקוחות שלכם. מערכות יחסים אלה יכולות להיות שונות מאוד בין עסק קמעונאי קטן ובין ארגון גלובלי גדול, ולכל אחד מהם יש להתאים את המערכת המתאימה. שנית, נסו לאתר מערכת שמאפשרת לכם מקסימום אוטומציה במקסימום נקודות השקה עם הלקוחות. כך למשל, מערכת שנותנת לכם התראה על יום הולדת של הלקוח, על קניה אחרונה שביצע הלקוח וטרם פניתם אליו, על לקוח שזה עתה הצטרף כלקוח חדש ולא בירכתם אותו לשלום וכדומה.
התאמת הפונקציונליות של המערכת לצרכי העסק
ישנן מערכות לניהול לקוחות מתוחכמות במיוחד, שיודעות להתממשק גם עם ערוצי תקשורת שלכם עם הלקוחות. כך למשל, מערכת שיודעת להפיק ניוזלטר ולשלוח לכל הלקוחות, מערכת שיודעת להתממשק לרשתות חברתיות ולנהל את הפעילות בהן וכדומה. המדובר במערכות יקרות מאוד, וסביר להניח שאין לכם צורך אמיתי בכך, גם אם אתם מבצעים את הפעולות כאלה היום (תוכלו להמשיך לבצע אותן בנפרד מהמערכת).
מומלץ לעבור את תהליך הבחירה בליווי איש מקצוע
בכל מקרה, את תהליך הבחירה של מערכת לניהול לקוחות כדאי לעבור בליווי איש מקצוע המכיר את התחום לעומק, ויודע להמליץ לכם על הפתרון המתאים ביותר עבורכם, פתרון שמייצר את האיזון הטוב והיעיל ביותר בין עלות המערכת ובין הצרכים שהיא אמורה למלא עבורכם. אם אין לכם את הידע הנדרש, אל תנסו לעשות את זה לבד.
מיניסופט הנדסת תוכנה מציגה מודול ניהול לקוחות מקצועי, פשוט וידידותי
לפרטים נוספים אודות תוכנה לניהול לקוחות
